n0where

יום שלישי, 6 במאי 2003 02:40 

היום בו נפל מחשבי, היה גם היום בו חזרה מומה לאויר, לאחר חודשים רבים שהיא היתה סגורה מחמת בעיות תקציביות של מפעיליה.
על העלייה מחדש נאלצתי לגלות רק כשנכתב על זה בעיתונות, ובימים הארוכים והקשים שהייתי נטול מחשב ואינטרנט, ישבתי והתאפקתי בשקט.

כשחזר אליי המחשב, החלטתי בשלב מסוים לחרוש קצת על מומה. לפני שהוא נסגר, לא ממש ייחסתי לו חשיבות, והפעם הרגשתי שיהיה חשוב לקרוא בכל מיני תכנים שהוא מציע, לפני שהוא יסגר שוב (אהמ).

Mooma

הדבר הכי טוב שהאתר מציע הוא הסיכומים של יואב קוטנר ועמותיו על האמנים השונים. כל סיכום כזה הוא מקיף ומרתק, שמכסה היסטוריה שלמה של להקה זו או אחרת. ויש טקסטים כאלה על כל הלהקות הגדולות, החשובות, שצריך להכיר.
מזה, הצלחתי ללמוד המון.

לעומת זאת מכל שאר השירותים שהאתר מנסה לספק, התאכזבתי מאוד.
בכל הנוגע למידע דיסקוגרפי (רשימות של אלבומים והוצאות של האמן במשך השנים), מומה לא מצליחה להגיע לרמה רצינית. ברוב המקרים פשוט אין רשימת דיסקים, וכשיש כזו - היא לוקה בחסר ורושמת רק מעט מהם, בדרך-כלל מחסירה את רוב האלבומים החשובים.
בתחום הזה הייתי מציע פשוט לוותר על הרעיון, ולקשר לאתרים מומחים בתחום כגון AllMusic בשביל הרשימה הדיסקוגרפית. ולהתאמץ קצת יותר באמנים הישראליים, שעליהם אין מידע בשום מקום.

בכלל, עורכי האתר צריכים להבין שאולי חשוב יותר שהאתר יתרכז סביב מוזיקה מקומית, שעליה אין מסד נתונים מאורגן במיוחד. כאן טמון אולי הפוטנציאל הגדול של מומה, כאנציקלופדיית מוזיקה ישראלית.
כך, רוב הידיעות שמתפרסמות במדור החדשות של האתר הן לא מעניינות ורלוונטיות, כי כבר הספיקו מזמן להתפרסם בתקשורת הבינלאומית הגדולה. כשכן יש חדשות על מוזיקה מקומית, הן מעניינות ומוסיפות לאתר.

האתר גם מציע ביקורות וכתבות ספיישל למיניהן - שנכתבות ברמה די גבוהה אך בגלל הנדירות של אלו, נראה כאילו אין להן מקום באתר. בהחלט הייתי מציע לוותר על הרעיון, אם רוצים להקים כאן אנציקלופדיה רצינית ומכובדת, ואולי להעביר את כוחות הכתיבה למקומות כן מתאימים, כמו השרת העיוור המשובח.

ובעניין הפורום היחיד שקיים באתר, פורום שאלות ותשובות, יש לי טענות רבות, על הנושא התמוה, הניהול הלקוי והאיכות הטכנית.

בסך הכל, אין ספק שאתר כמו מומה צריך לתפוס מקום של כבוד ברשת הישראלית. היוזמה של "קשת אינטראקטיב" לפתח מסד נתונים נרחב ומקומי, מסוגלת לתרום רבות לתחום בארץ. אבל נראה שהאתר מתיימר לחלוש על יותר מדי תחומים, כשאמצעיו אינם מאפשרים לו יותר מדי.
היה טוב אם עורכי האתר היו מקבלים את האתר כאנציקלופדיה נטו, ומנסים להתמקד במוזיקה מקומית, גם לא כ"כ מיינסטרימית כמו שלומי שבת או אסתר שמיר.
ואולי, רק אולי, ישקלו קשת אינטראקטיב גם לתת רמה מסוימת של "אינטראקטיביות" (כמו בשמם), ולספק לגולשים את האפשרות לתרום ולבקר את התכנים שבאתר. זה בהחלט יכול לעזור לאתר שבין כה אין בו צוות גדול מדי.


הערות לסדר היום:

אני שומע The Coral - Dreaming Of You אני שומע
לקוראל, לדוגמא, אין כל ייצוג במומה.

(4 תגובות)

עוד היום:

  • 20:06 יוני אף פעם לא היה מושלם. הוא התגייס לצבא שבוע אחרי היום הולדת 18...

אתמול היה:

  • 07:11 US, AND THEM And after all we're only ordinary men Me, and you God only knows it's not what we would choose to do...
  • 02:40 היום בו נפל מחשבי, היה גם היום בו חזרה מומה לאויר, לאחר חודשים...
2024  &copyleft; חלק מהזכויות שמורות לn0nick.
look closer. ;)
powered by n0nick technologies